Wednesday, July 27, 2011

Författarcoachens blogg gör uppehåll

Efter fem år med den här bloggen som mest fokuserar på skönlitterärt skrivande kommer jag att göra ett längre uppehåll.

Jag kommer att fokusera på fackbokcoaching istället (vid sida av mitt spökskrivande och egna skrivandet).

Anledningen är att jag inte vill splittra upp mig på för många olika saker. Den här bloggen tar inte jättemycket tid att sköta, men den spär ut fokus, och det gör att mindre blir gjort på de andra områdena.

Att fokusera och rensa bort är över huvudtaget bra om man vill nå sitt mål, som att skriva en bok!

Här på forumet Skriva böcker kommer jag att blogga om att skriva icke skönlitterära böcker.

Välkommen dit!

Johanna Wistrand

3 comments:

Nystanet Woolly I said...

Visst är det bra att sortera ibland.
Lycka till!

achris said...

Hej!
Hoppas du nu kan få det gjort som du så gärna vill!

Jag inser direkt, att jag kommer att känna en stor tomhet under den tiden du gör uppehåll här.
Din blogg är unik. Den har en mycket inspirerande funktion för oss som åtminstone periodvis ägnar oss åt skrivande, får oss som kanske bor lite avsides eller saknar skrivvänner att känna oss delaktiga.
Så snälla, låt inte uppehållet bli olidligt långvarigt!
Tack!

Lollo said...

saknar dig! men hejar på dig för att du vågar prioritera och satsa på vad som är viktigt just nu. hör av dig när du är in england igen :=) kramar